Verlaten Vliegtuig basis.
Dit vliegveld was een van de eerste vliegvelden van de Belgische militaire luchtvaart. Bij de Duitse inval op 10 mei 1940 werd het vliegveld door de luftwaffe aangevallen en plat gebombardeerd. Hierdoor moesten de Belgische militairen zich terug trekken en uitwijken naar andere vliegvelden. De vliegtuigen die niet vernietigd waren en dus gespaard werden later na naar Frankrijk geëvacueerd.
Tijdens de tweede wereld oorlog gebruikte de Duisters het vliegveld enkel als uitwijkmogelijkheid.
Aan het eind van de 2e wereld oorlog werd het vliegveld opnieuw gebombardeerd, ditmaal door de Amerikaanse legerluchtmacht. In 1950 werd het vliegveld pas weer heropend en werd de basis een EVS (Elementaire Vliegschool) van de Belgische luchtmacht.
In 1996 werden er geen vliegopleidingen meer gedaan door de Belgische luchtmacht en kwam er een eind aan permanente militaire aanwezigheid. Het vliegveld wordt hedendaags nog altijd gebruikt als trainingsbasis voor onder andere Marchetti's van de luchtcomponent en helikopters van de landcomponent. Ook de federale politie komt hier met regelmaat trainen.

Het terrein verkennen.
Eenmaal aangekomen besloten wij eerst het terrein te verkennen. We wisten niet wat ons hier te wachten stond, en hadden alleen maar de info dat het vliegveld nog deels in gebruik is. Even wat rond gekeken te hebben kwamen wij er al snel achter we inderdaad niet alleen waren, en het terrein een stuk groter was dan gedacht.
Overal verlaten en vergeten bijgebouwen en iets verderop op het terrein zagen wij de communicatie toren.
Ook was er een grote loods aanwezig waar een twee tal auto's voor stonden en wij dus als snel door hadden dit het actieve gedeelte is wat dus nog in gebruik is.

De bij gebouwen.
Uiteraard gingen wij eerst de bij gebouwen exploren en kijken wat het allemaal was. Na 2 gebouwen te hebben bezichtigd kwamen wij erachter dit een soort barakken waren. We zagen ruimtes met sanitaire voorzieningen maar ook ruimtes waar voorheen de militairen etc konden eten. Zo hadden sommige gebouwen grote zalen en waren andere juist ingericht als keuken.

De communicatie toren.
Nadat we de bij gebouwen hebben bekeken, zagen wij het veel van de zelfde gebouwen waren. De ene iets anders ingedeeld als de ander maar in principe kwamen de gebouwen overeen met elkaar. Daarom deden wij ons explore avontuur voortzetten en gingen wij richting het "hoofdgebouw" de communicatie toren. Hier moesten wij enigszins voorzichtig doen, dit omdat de weg naar de communicatie toren we konden gezien worden omdat we door het open moesten lopen (over een landingsbaan). En het tweede punt was wij lint zagen hangen en erop geattendeerd werd hier asbest gevaar was. Dit weerhield ons niet deze toren te bezoeken.
Al gauw zagen we hier best veel vandalisme was gepleegd. Overal dingen kapot geslagen en de ruimtes waren niet meer zo goed in tact. Nadat wij de onder verdieping verkend hadden gingen wij snel door naar de boven verdieping. Hier kwamen wij uiteindelijk terecht in de uitkijktoren/communicatie center. Hier stond de controle tafel nog compleet alleen helaas volledig gestript door dieven/koperdieven. Het was dus alleen nog maar een geraamte en dus een overblijfsel van de geschiedenis.
